فروش الکترونیکی شارژهمراه اول

فروش الکترونیکی شارژهمراه اول

فروش الکترونیکی شارژهمراه اول

فروش الکترونیکی شارژهمراه اول

خرید شارژ همراه اول

تبصره 1- بنیاد موظف است نسبت به پرداخت کمک هزینه تحصیلی به دانش‌آموزان و دانشجویان شامل همسر و خرید شارژ همراه اول فرزندان شاهد ، جانبازان بیست و پنج درصد (25%) و بالاتر، آزادگان و خانواده‌های آنان اقدام نماید.
ماده 64- باتوجه به ضرورت حفظ ، جمع آوری و تمرکز کلیه اسناد و آثار شهدا و ایثارگران ، دولت موظف است اقدام لازم را در جهت حفظ و نگهداری اصل آثار و اسناد فرهنگی ف هنری ، خرید شارژ همراه اول تاریخی و علمی مکتوب و غیرمکتوب شهدا و ایثارگران دفاع مقدس و انقلاب اسلامی با رعایت اصول طبقه بندی بعمل آورد .
تبصره – تعیین رشته های تحصیلی مورد نیاز ، نوع ، میزان و شرایط پرداخت هزینه شهریه دانشجویی به موجب آئین نامه ای خواهد خرید شارژ همراه اول بود که توسط بنیاد و با همکاری وزارتخانه های علوم ، تحقیقات و فناوری و بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی تهیه و به تصویب هیأت وزیران خواهد رسید .
تبصره 2- آیین نامه اجرایی این ماده از سوی بنیاد و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور تهیه و به تصویب هیأت وزیران خواهد رسید. خرید شارژ همراه اول
تبصره – کسب حداقل هفتاد درصد (70%) حد نصاب شرایط علمی و امتیاز پذیرفته شدگان برای رشته ها و مقاطع تحصیلی الزامی می باشد . این خرید شارژ همراه اول میزان در خصوص رشته های پزشکی هشتاد درصد (80%) حد نصاب شرایط علمی می باشد .
ماده 67- بنیاد موظف است نسبت به تأمین و پرداخت صد درصد (100%) هزینه شهریه کلیه دانشجویان شاهد (همسر و فرزندان شهدا) ، جانبازان بیست و پنج درصد (25%) و بالاتر و همسر و فرزندان آنها و آزادگان و همسر و فرزندان آنان را که در مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی غیردولتی، پیام نور، شبانه خرید شارژ همراه اول دولتی، دانشگاه آزاد اسلامی و هر مؤسسه و دانشگاه آموزش عالی شهریه بگیر مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مشغول تحصیل می‌باشند، اقدام نماید.
فصل هفتم - امور فرهنگی، آموزشی، ورزشی و خرید شارژ همراه اول ترویج فرهنگ ایثار و شهادت
ماده 63- خرید شارژ همراه اول به منظور توسعه ، ترویج و نهادینه نمودن فرهنگ جهاد ، ایثار و شهادت و زنده نگهداشتن یاد شهیدان و حفظ و تقویت شأن و جایگاه الگوهای عینی این عرصه ، شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت با مسؤولیت رئیس جمهور یا معاون اول وی تشکیل می گردد .
ماده 66- بنیاد موظف است به آن دسته از مشمولین این قانون که شأن و منزلت ایثارگری را حفظ نمی‌نمایند براساس آئین‌نامه‌ای که با همکاری بنیاد ستاد کل نیروهای مسلح و وزارت دفاع خرید شارژ همراه اول و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و قوه قضائیه تهیه و به تصویب هیأت وزیران خواهد رسید بخشی از خدمات و امتیازات موضوع این قانون و یا تمام آن را کاهش داده و قطع نماید.
ماده 73- خرید شارژ همراه اول با توجه به ضرورت حفظ نشاط و شادابی ایثارگران و خانواده های آنان ، کلیه دستگاههای اجرایی موضوع ماده (2) این قانون که دارای امکانات تفریحی فرهنگی ، هنری و ورزشی می باشند با در نظر داشتن اصل عزتمندی ، برای استفاده ایثارگران و خانواده آنان پنجاه درصد (50%) تخفیف در بهره مندی از این تسهیلات در نظر گیرند .
تبصره 2- آئین نامه اجرایی این ماده حداکثر ظرف مدت سه ماه توسط بنیاد با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، سازمان میراث فرهنگی و گردشگری خرید شارژ همراه اول ، مرکز اسناد ملی ، ستاد کل نیروهای مسلح و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور تهیه و به تصویب هیأت وزیران خواهد رسید .
ماده 69- وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان صدا و سیما جمهوری اسلامی ایران و دیگر دستگاه‌های اجرایی متولی امور فرهنگی کشور مشمول این قانون موظفند نسبت به تولید برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی وهنری مرتبط با ایثار و شهادت اقدام و از هنرمندانی که در این زمینه فعالیت می کنند بخصوص هنرمندان ایثارگر حمایت نمایند. خرید شارژ همراه اول
تبصره 1- در صورت انتظار این آثار رعایت حقوق مادی و معنوی صاحبان آن الزامی است . خرید شارژ همراه اول
تبصره – آئین نامه اجرایی خرید شارژ همراه اول و تعیین میزان تولیدات برنامه های مورد نظر توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان صدا و سیما با همکاری بنیاد حداکثر ظرف مدت شش ماه تهیه و به تصویب هیأت وزیران خواهد رسید .
ماده خرید شارژ همراه اول 62- دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی دولتی، دانشگاه آزاد اسلامی و مراکز آموزش عالی غیرانتفاعی موظفند با رعایت مقطع تحصیلی و نوع مؤسسه ،نسبت به انتقال دانشجویان و پذیرفته شدگان ، آزادگان ، اسراء ، جانبازان بیست و پنج درصد (25%) و بالاتر و همسر و فرزندان آنان و دانشجویان شاهد به دانشگاه یا مؤسسات آموزش عالی محل سکونت خانواده آنان و یا نزدیکترین محل و همچنین تغییر رشته همطراز در گروه آزمایشی مربوط برای یکبار اقدام نماید.
ماده 72- دانشگاههای دولتی و غیردولتی و مراکز آموزشی و پژوهشی وابسته به دستگاهها خرید شارژ همراه اول و قوای سه گانه موظفند بیست درصد (20%) از سهمیه هیأت علمی خود را براساس آئین نامه ای که توسط شورای عالی طرح و برنامه شاهد تهیه و به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی خواهد رسید به ایثارگران اختصاص دهند .
تبصره 1- شرح وظایف ، ترکیب و اختیارات شورای مذکور حداکثر ظرف مدت شش ماه پس از تصویب این قانون توسط بنیاد و با همکاری دستگاههای اجرایی ذی ربط تهیه و به تصویب هیأت وزران خواهد رسید تبصره 2- دستگاه های اجرای ذی ربط موظفند به منظور توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از خرید شارژ همراه اول تشکلها و سازمانهای غیردولتی فرهنگی ، هنری، پژوهشی و ورزشی که در حوزه ایثارگران فعالیت می نمایند حمایتهای مادی و معنوی به عمل آورند .
ماده 71- وزراتخانه های علوم ، تحقیقات و فناوری و بهداشت خرید شارژ همراه اول ، درمان و آموزش پزشکی و کلیه دانشگاههای دولتی و غیردولتی و دستگاههای اجرایی مشمول ماده (2) این قانون موظفند در اعطای سهمیه های ورود به دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی ، بورسهای تحصیلی داخل و خارج از کشور ، فرصتهای مطالعاتی و دوره های دکترای تخصصی بیست درصد (20%) از سهمیه را به همسر و فرزندان شاهد ، جانبازان ، آزادگان و همسر و فرزندان آزادگان و همسر و فرزندان جابنازان بالای بیست و پنج درصد (25%) اختصاص دهند .
ماده 65- به منظور تجلیل از همسر، فرزند، والدین شهدا، مفقودین، اسراء و همچنین جانبازان، آزادگان و همسر و فرزندان جانبازان بیست و پنج درصد (25%) و بالاتر و رزمندگان ، به آنان نشان ویژه اعطا خواهد شد. اعطای نشان ویژه به کلیه ایثارگران ، تابع آئین‌نامه اجرایی خواهد بود که در کارگروهی متشکل از نمایندگان بنیاد، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، ستاد کل نیروهای مسلح خرید شارژ همراه اول با مسؤولیت معاونت حقوقی و امور مجلس ریاست جمهوری حداکثر ظرفت مدت شش ماه تهیه و به تصویب هیأت وزیران خواهد رسید . این نشان به غیر از نشان‌های دولتی است که تحت آیین‌نامه مربوط اعطا می‌شود.
ماده 68 : بنیاد موظف است نسبت به تأمین و پرداخت هزینه‌های خدمات آموزشی طرح شاهد در برنامه‌های آموزش عمومی و سایر برنامه‌های آموزش عالی از محل اعتباراتی که به همین منظور در قوانین بودجه سنواتی پیش‌بینی می‌شود اقدام نماید. خرید شارژ همراه اول
ماده 70- به منظور تشویق و حمایت از نخبگان و سرآمدان علمی، فرهنگی، ورزشی و هنری خانواده شاهد و ایثارگران برای حضور مؤثر در عرصه‌های ملی و بین‌المللی، بنیاد موظف است با هماهنگی خرید شارژ همراه اول سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور ظرف مدت شش ماه آیین‌نامه‌ای را دراین‌خصوص تهیه و جهت تصویب به هیأت وزیران ارائه نماید.

همراه اول

ماده 6- مشمولین این قانون برای احداث یک واحدمسکونی با زیربنای مفید تا یکصد و بیست مترمربع و بیست مترمربع تجاری در شهر محل سکونت خود از پرداخت هزینه های عوارض صدور پروانه های همراه اول ساختمانی ، عوارض شهرداری و نوسازی برای یک بار با معرفی بنیاد معاف می باشند.مفاد این ماده در احداث مجتمع های مسکونی نیز اعمال و مازاد بر تراکم شامل ایثارگران نخواهد بود.
ماده 8 – وزارت مسکن و شهرسازی موظف است سالانه حداکثر سی درصد (30%) از منازل اجاره به شرط تملیک خود را با در نظر داشتن تعداد واجدین شرایط و متناسب با نیاز همراه اول بنیاد به این امر اختصاص دهد . مابه التفاوت سهم زمین در آپارتمانهای اجاره به شرط تملیک به مشمولین واجد شرایط پرداخت می شود .
تبصره 3- محاسبه سود و کارمزد متعلق به تسهیلات بانکی مسکن در چارچوب ضوابط همراه اول مورد عمل بانک ها در بخش مسکن صورت خواهد گرفت و سود و کارمزد قابل دریافت از ایثارگران مشمول ، چهاردرصد (4%) بوده و پرداخت مابه التفاوت آن نسبت به سود مورد انتظاربانک ها در بخش مذکور در قوانین بودجه سنواتی کل کشور پیش بینی خواهد شد تا از آن طریق به بانک ها پرداخت شود.
همراه اول و- پرداخت هزینه تعمیر منزل و تبدیل به احسن نمودن مسکن نامناسب .
د- ودیعه مسکن همراه اول استیجاری .
تبصره 2 – جانبازان و آزادگان متوفای مشمول این فصل که قبل از فوت از خدمات مربوط به مسکن برخوردار نشده اند ، خدمات مرتبط به مسکن به همسران آنان که مسؤولیت حضانت فرزندان جانباز و آزاده را عهده دار می همراه اول باشند و یا به قیم قانونی به نام فرزندان آنان اعطا می گردد . ضمناً جانبازان و آزادگان متأهل متوفی که دارای فرزند نباشند واگذاری خدمات مسکن مورد نظر به همسر آنان ارائه می گردد .
هـ همراه اول - کمک بلاعوض .
ماده 9- مشمولین این فصل همراه اول از پرداخت هزینه آماده سازی کلاً معاف و پرداخت این هزینه ها به عهده وزارت مسکن و شهرسازی است این معافیتها در هنگام انعقاد قرارداد محاسبه و قید می گردد .

تبصره همراه اول 1- مشمولین این قانون که عضو تعاونی های مسکن بوده و نیز مالکین املاک مسکونی فاقد سند مالکیت رسمی اعم از شهری و روستایی می توانند با ارائه ضمانت لازم (سفته و تعهدنامه کتبی بنیاد استان مربوط) از تسهیلات بانکی استفاده نمایند . این ضمانت نافی مسؤولیت بانک در پیگیری اقدامات قانونی برای وصول مطالبات معوق نخواهد بود.
تبصره 2- رعایت آیین نامه همراه اول مقاوم سازی در ساخت واحدهای مشمول این تسهیلات که به تأیید شهرداری یا بنیاد مسکن رسیده باشد ضروری است .
تبصره 1- مشمولین دریافت خدمات مسکن عبارتند از همسران، فرزندان و والدین شهدا،اسراء و مفقودالاثرها ، جانبازان بیست و پنج درصد (25%) و بالاتر و آزادگانی که فاقد مسکن بوده و یا دارای مسکن نامناسب می همراه اول باشند.
ماده 10- بنیاد موظف است با اعتبارات مصوب در بودجه سالانه نسبت به مناسب سازی اماکن مسکونی و ساماندهی محیط زیست شخصی همراه اول جانبازان ویژه اقدام نماید .

تبصره - مشمولین این قانون از پرداخت هرگونه هزینه انشعاب آب و فاضلاب ، برق و گاز و پنجاه درصد (50%) هزینه خدمات انشعاب آنها همراه اول برای یک بار معاف می باشند.
ماده 11- وزارتخانه های نیرو ، نفت ، راه و ترابری و کشور موظفند کلیه هزینه های خدمات مربوط به آبرسانی ، برق رسانی ، گازرسانی و جاده مواصلاتی و ساخت و همراه اول ساماندهی و نگهداری گلزارهای شهدا و یادمانها را با هماهنگی بنیاد تأمین نماید .
فصل دوم: همراه اول مسکن
همراه اول ماده3- خدمات مسکن با استفاده از روش های ذیل ارائه می گردد:
ج- ارائه تسهیلات همراه اول بانکی بلند مدت با کارمزد حداکثر 4 درصد (4%) با بازپرداخت بیست ساله .
ماده 5: به منظور پیشگیری از تخریب و بلااستفاده شدن و مساعدت در تعمیر و نگهداری منازل مسکونی مشمولین این فصل که در عسر و حرج قرار دارند و از همراه اول مساعدت های مربوط به مسکن نیزبهره مند نشده اند ، بنیاد بر حسب ضوابط و مقررات مصوب هیأت امناء می تواند ، بخشی از هزینه های تعمیرات منازل را به صورت بلاعوض پرداخت نماید.
الف- تأمین و واگذاری زمین و مسکن همراه اول .
ماده 4: میزان تسهیلات بانکی این فصل برای همراه اول هریک از مشمولین به ازای هر واحد مسکونی، یکصد و بیست میلیون (000 000 120) ریال در شهرهای با بیش از یک میلیون نفر جمعیت و در سایر شهرها و روستاها یکصد میلیون (000 000 100) ریال می باشد.افزایش سطح تسهیلات موضوع این ماده در سال های آتی ، براساس نرخ تورم به تصویب هیأت وزیران خواهد رسید .
تبصره 4 – ایثارگرانی که از تسهیلات وام خرید مسکن در سقف بالاتر از میزان اشاره شده در این ماده استفاده می نمایند سود و کارمزد تسهیلات دریافتی تا سقف وام پیش بینی شده در این ماده براساس چهاردرصد (4%) و مازاد برآن برابر ضوابط نظام بانکی محاسبه خواهد شد . دریافت این وام همراه اول بدون شرایط سپرده گذاری می باشد .
ماده 7- وزارت مسکن و شهرسازی همراه اول موظف است برای جانبازان بیست و پنج درصد (25%) ، آزادگان ، همسران شهید و یا قیم قانونی فرزندان فرزندان شهید (به نام فرزندان) نسبت به تأمین زمین بر مبنای قیمت منطقه ای سال 1369 و اولین سال قیمت منطقه ای برای زمین هایی که قیمت منطقه ای سال 1369 ندارند با هماهنگی بنیاد اقدام نماید . در صورتی که واگذاری زمین به واجدین شرایط این ماده ممکن نباشد دولت مکلف است به ازای آن جهت هریک از مشمولین مبلغ پنجاه میلیون (000 000 50) ریال برای سال اول و متناسب با نرخ تورم جهت سالهای بعد ، اعتبار لازم را اختصاص دهد .
هزینه آب ، برق و گاز مصرفی گلزارهای شهدا در مکانهایی همراه اول که تحت پوشش شهرداریها ، اوقاف و سازمان میراث فرهنگی نیستند رایگان می باشد .
ز- معافیت از هزینه های آماده سازی زمین، خدمات و تسهیلات مهندسی و شهری که حسب مورد به ایثارگران واجد همراه اول شرایط تعلق می گیرد.
آئین نامه اجرایی این ماده توسط وزارت کشور با هماهنگی بنیاد و ستاد کل نیروهای مسلح و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و وزارتخانه های همراه اول مزبور تهیه و به تصویب هیأت وزیران خواهد رسید .
ب- واگذاری منازل اجاره همراه اول به شرط تملیک .

شارژ همراه اول

هلند، لوکزامبورگ و بلژیک با تغییر جزئی، آن را پذیرفتند و در سال 1989 قبرس نیز شارژ همراه اول به این شبکه پیوست. در این زمان بود که کانادا سیستم AMPSآمریکا راپذیرفت.
بر این اساس در طول برنامه سوم، 4 میلیون و 590 شماره تلفن همراه واگذار شد که با 934.8 درصد رشد رو به رو بوده است و ضریب نفوذ تلفن همراه از 78/0 درصد در ابتدای برنامه سوم به 7.50 درصد در انتهای برنامه افزایش پیدا کرد و سه شارژ همراه اول استان اول از نظر ضریب نفوذ در پایان برنامه سوم تهران، اصفهان و یزد و نیز از نظر عملکرد واگذاری تلفن همراه تهران، اصفهان و فارس اول بودند.
درسال 1985 میلادی انستیتو ETSI - EUROPEAN TELECOMMUNICATION STANDARD INSTITUTE متشکل از 17کشور شارژ همراه اول اروپایی درصدد طراحی و ابداع یک استاندارد مشترک برای تاسیس شبکه سلولی برآمد تا این استاندارد به صورت هماهنگ، طرح تلفن سیار دیجیتال را اجرا کند، این استاندارد GSM نام گرفت. در حال حاضر، استاندارد GSM شامل سه سیستم است که عملکردهای اساسی کاملاُ یکسانی دارند ولی باند فرکانس آنها متفاوت است.
این فناوری در سال 1975میلادی از سوی کشورهای اسکاندیناوی با سیستم آنالوگ به شارژ همراه اول بازار عرضه شد.
در سال1986میلادی شبکه جهانی اطلاع رسانی اینترنت، فراگیرترین شبکه اطلاع رسانی بین الملل، راه اندازی شد و در سال 1987 میلادی طرح باند باریک انتخاب شد و در همان تاریخ 13 کشور اروپایی یادداشت تفاهمی تحت عنوان(MOU) MEMORANDUM OF UNDER STANIG امضا کردند، مبنی بر اینکه هر عضو متعهد شد تمام مشخصاتGSM را رعایت کند. همچنین باموافقت این 13 کشور، بازار بزرگی نیز برای فعالیت های تجاری دراین زمینه باز شد. با گسترش شبکه های اطلاع رسانی عمومی شارژ همراه اول در کنار شبکه های تلفنی، نیاز به یکپارچه سازی آنها در دهه 1980 میلادی احساس شد و منجر به ایجاد شبکه ISDN گردید. شبکه ISDN در پی تحقیقات و تلاش های دانشمندان در زمینه فناوری دستگاه های رقمی یا دیجیتال دردهه 1960 بوجود آمد. در سیستم دیجیتال، ارتباط قطعات، دستگاهها و تجهیزات، براساس دیجیت (اعداد) است و کار مکانیکی در آن بسیار کم و فاقد صدا و حرکت است.
در سال 1983میلادی امریکا سیستم شارژ همراه اول (NMT) Nordic Mobile Telephone را وارد بازار کرد.
سیر تحول تلفن همراه درجهان شارژ همراه اول
سرویس‌های ویژه ای که شارژ همراه اول هم اکنون مشترکین همراه اول از آن بهره‌مند هستند شامل انتقال و انتظار مکالمه‌، نمایشگر شماره‌، مکالمه گروهی ،سرویس FDN ، محدودیت مکالمه، اتصال به نمابر و دیتا، پیام کوتاه، پیام صوتی، اینترنت همراه، پیام چند رسانه ای و سرویس رومینگ بین‌الملل ‌می باشد.
فکر متحرک یا سیار کردن تلفن و بکارگیری آن در مکان های مختلف به منظور بهره گیری بیشتر از این وسیله، از دهه 1960 میلادی در کشور های اسکاندیناوی (سوئد، شارژ همراه اول نروژ، دانمارک و فنلاند) پا گرفت و در اواخر آن دهه، اولین تلفن نقطه به نقطه به کار گرفته شد که نقطه عطفی در روند مخابراتی به شمار آمد و این ایده دیرینه انسان به تحقق پیوست.
امروزه در جهان ارتباطات، تلفن به عنوان یک شارژ همراه اول وسیله ارتباط شخصی بیشترین موارد استفاده را داراست.
فناوری های جدید در دو دهه اخیر تأثیرات بسیاری بر زندگی داشته اند و تا حد زیادی سبک زندگی ما را تغییر داده اند. تلفن همراه از پدیده هایی است که زندگی جوامع بشری را تحت الشعاع قرار داده است. در همین راستا، نخستین مرحله از راه اندازی فناوری تلفن همراه در سال 73 با دایری 9200 شماره در شهر تهران آغاز شد. بنابراین با توجه به نیاز و شارژ همراه اول تقاضای مردم به این پدیده، فعالیت هایی متناسب با جهت گیری جهانی برای توسعه شبکه تلفن همراه در اهداف عالی مجموعه مخابرات کشور صورت گرفت. در پایان سال 82، این شبکه دارای 3 میلیون و450 هزار مشترک بود که این تعداد به حدود 52 میلیون شماره در حال حاضر (توسط همراه اول) رسیده است. هم اکنون شبکه همراه اول علاوه براین افزایش، بیش از 67 هزار کیلومتر جاده و 1163 شهر را تحت پوشش دارد.
ژاپن نیز سومین کشور در جهان بود که سیستم سیار خود را با ویژگی های دو نوع اسکاندیناوی و امریکایی به نام HCMS عرضه کرد و سپس سیستم NTT با قابلیت اتصال به شبکه را ایجاد نمود. انگلستان در سال شارژ همراه اول 1985 میلادی با عرضه سیستم TACS بود که به گروه دارندگان تلفن سیار پیوست و سپس ایرلند نیز این سیستم را پذیرفت. پس از این تاریخ، سیستم NMT با فرکانس 450 مگاهرتز در کشورهای دانمارک، نروژ، سوئد و فنلاند مورد استفاده قرارگرفت و این کشورها نیز به شبکه استفاده کنندگان از این سیستم پیوستند.
اولین شبکه تلفن متحرک (NMT) Nordic Mobile Telephone نیز از سوی همین کشورها راه اندازی گردید. در اوایل سال 1980 میلادی، شارژ همراه اول استفاده از تلفن های دیجیتالی در اتومبیل مورد توجه قرار گرفت.
در سال 1977 میلادی کانادا اولین شبکه شارژ همراه اول اطلاعات عمومی را طراحی و راه اندازی کرد. شبکه های عمومی اطلاع رسانی جهانی با استفاده از کامپیوتر، ماهواره و گیرنده ها و فرستنده های ماکروویو به وجود آمده است.