فروش الکترونیکی شارژهمراه اول

فروش الکترونیکی شارژهمراه اول

فروش الکترونیکی شارژهمراه اول

فروش الکترونیکی شارژهمراه اول

همراه اول

ماده 6- مشمولین این قانون برای احداث یک واحدمسکونی با زیربنای مفید تا یکصد و بیست مترمربع و بیست مترمربع تجاری در شهر محل سکونت خود از پرداخت هزینه های عوارض صدور پروانه های همراه اول ساختمانی ، عوارض شهرداری و نوسازی برای یک بار با معرفی بنیاد معاف می باشند.مفاد این ماده در احداث مجتمع های مسکونی نیز اعمال و مازاد بر تراکم شامل ایثارگران نخواهد بود.
ماده 8 – وزارت مسکن و شهرسازی موظف است سالانه حداکثر سی درصد (30%) از منازل اجاره به شرط تملیک خود را با در نظر داشتن تعداد واجدین شرایط و متناسب با نیاز همراه اول بنیاد به این امر اختصاص دهد . مابه التفاوت سهم زمین در آپارتمانهای اجاره به شرط تملیک به مشمولین واجد شرایط پرداخت می شود .
تبصره 3- محاسبه سود و کارمزد متعلق به تسهیلات بانکی مسکن در چارچوب ضوابط همراه اول مورد عمل بانک ها در بخش مسکن صورت خواهد گرفت و سود و کارمزد قابل دریافت از ایثارگران مشمول ، چهاردرصد (4%) بوده و پرداخت مابه التفاوت آن نسبت به سود مورد انتظاربانک ها در بخش مذکور در قوانین بودجه سنواتی کل کشور پیش بینی خواهد شد تا از آن طریق به بانک ها پرداخت شود.
همراه اول و- پرداخت هزینه تعمیر منزل و تبدیل به احسن نمودن مسکن نامناسب .
د- ودیعه مسکن همراه اول استیجاری .
تبصره 2 – جانبازان و آزادگان متوفای مشمول این فصل که قبل از فوت از خدمات مربوط به مسکن برخوردار نشده اند ، خدمات مرتبط به مسکن به همسران آنان که مسؤولیت حضانت فرزندان جانباز و آزاده را عهده دار می همراه اول باشند و یا به قیم قانونی به نام فرزندان آنان اعطا می گردد . ضمناً جانبازان و آزادگان متأهل متوفی که دارای فرزند نباشند واگذاری خدمات مسکن مورد نظر به همسر آنان ارائه می گردد .
هـ همراه اول - کمک بلاعوض .
ماده 9- مشمولین این فصل همراه اول از پرداخت هزینه آماده سازی کلاً معاف و پرداخت این هزینه ها به عهده وزارت مسکن و شهرسازی است این معافیتها در هنگام انعقاد قرارداد محاسبه و قید می گردد .

تبصره همراه اول 1- مشمولین این قانون که عضو تعاونی های مسکن بوده و نیز مالکین املاک مسکونی فاقد سند مالکیت رسمی اعم از شهری و روستایی می توانند با ارائه ضمانت لازم (سفته و تعهدنامه کتبی بنیاد استان مربوط) از تسهیلات بانکی استفاده نمایند . این ضمانت نافی مسؤولیت بانک در پیگیری اقدامات قانونی برای وصول مطالبات معوق نخواهد بود.
تبصره 2- رعایت آیین نامه همراه اول مقاوم سازی در ساخت واحدهای مشمول این تسهیلات که به تأیید شهرداری یا بنیاد مسکن رسیده باشد ضروری است .
تبصره 1- مشمولین دریافت خدمات مسکن عبارتند از همسران، فرزندان و والدین شهدا،اسراء و مفقودالاثرها ، جانبازان بیست و پنج درصد (25%) و بالاتر و آزادگانی که فاقد مسکن بوده و یا دارای مسکن نامناسب می همراه اول باشند.
ماده 10- بنیاد موظف است با اعتبارات مصوب در بودجه سالانه نسبت به مناسب سازی اماکن مسکونی و ساماندهی محیط زیست شخصی همراه اول جانبازان ویژه اقدام نماید .

تبصره - مشمولین این قانون از پرداخت هرگونه هزینه انشعاب آب و فاضلاب ، برق و گاز و پنجاه درصد (50%) هزینه خدمات انشعاب آنها همراه اول برای یک بار معاف می باشند.
ماده 11- وزارتخانه های نیرو ، نفت ، راه و ترابری و کشور موظفند کلیه هزینه های خدمات مربوط به آبرسانی ، برق رسانی ، گازرسانی و جاده مواصلاتی و ساخت و همراه اول ساماندهی و نگهداری گلزارهای شهدا و یادمانها را با هماهنگی بنیاد تأمین نماید .
فصل دوم: همراه اول مسکن
همراه اول ماده3- خدمات مسکن با استفاده از روش های ذیل ارائه می گردد:
ج- ارائه تسهیلات همراه اول بانکی بلند مدت با کارمزد حداکثر 4 درصد (4%) با بازپرداخت بیست ساله .
ماده 5: به منظور پیشگیری از تخریب و بلااستفاده شدن و مساعدت در تعمیر و نگهداری منازل مسکونی مشمولین این فصل که در عسر و حرج قرار دارند و از همراه اول مساعدت های مربوط به مسکن نیزبهره مند نشده اند ، بنیاد بر حسب ضوابط و مقررات مصوب هیأت امناء می تواند ، بخشی از هزینه های تعمیرات منازل را به صورت بلاعوض پرداخت نماید.
الف- تأمین و واگذاری زمین و مسکن همراه اول .
ماده 4: میزان تسهیلات بانکی این فصل برای همراه اول هریک از مشمولین به ازای هر واحد مسکونی، یکصد و بیست میلیون (000 000 120) ریال در شهرهای با بیش از یک میلیون نفر جمعیت و در سایر شهرها و روستاها یکصد میلیون (000 000 100) ریال می باشد.افزایش سطح تسهیلات موضوع این ماده در سال های آتی ، براساس نرخ تورم به تصویب هیأت وزیران خواهد رسید .
تبصره 4 – ایثارگرانی که از تسهیلات وام خرید مسکن در سقف بالاتر از میزان اشاره شده در این ماده استفاده می نمایند سود و کارمزد تسهیلات دریافتی تا سقف وام پیش بینی شده در این ماده براساس چهاردرصد (4%) و مازاد برآن برابر ضوابط نظام بانکی محاسبه خواهد شد . دریافت این وام همراه اول بدون شرایط سپرده گذاری می باشد .
ماده 7- وزارت مسکن و شهرسازی همراه اول موظف است برای جانبازان بیست و پنج درصد (25%) ، آزادگان ، همسران شهید و یا قیم قانونی فرزندان فرزندان شهید (به نام فرزندان) نسبت به تأمین زمین بر مبنای قیمت منطقه ای سال 1369 و اولین سال قیمت منطقه ای برای زمین هایی که قیمت منطقه ای سال 1369 ندارند با هماهنگی بنیاد اقدام نماید . در صورتی که واگذاری زمین به واجدین شرایط این ماده ممکن نباشد دولت مکلف است به ازای آن جهت هریک از مشمولین مبلغ پنجاه میلیون (000 000 50) ریال برای سال اول و متناسب با نرخ تورم جهت سالهای بعد ، اعتبار لازم را اختصاص دهد .
هزینه آب ، برق و گاز مصرفی گلزارهای شهدا در مکانهایی همراه اول که تحت پوشش شهرداریها ، اوقاف و سازمان میراث فرهنگی نیستند رایگان می باشد .
ز- معافیت از هزینه های آماده سازی زمین، خدمات و تسهیلات مهندسی و شهری که حسب مورد به ایثارگران واجد همراه اول شرایط تعلق می گیرد.
آئین نامه اجرایی این ماده توسط وزارت کشور با هماهنگی بنیاد و ستاد کل نیروهای مسلح و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و وزارتخانه های همراه اول مزبور تهیه و به تصویب هیأت وزیران خواهد رسید .
ب- واگذاری منازل اجاره همراه اول به شرط تملیک .
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد